Czapki to produkt sezonowy, dlatego trudno się na nich zarabia i wie o tym każdy producent czapek. Z drugiej strony, Polacy, podobnie jak Europejczycy  - uwielbiają nosić czapki i mają ich po kilka sztuk. Przeciętnie każdego roku jazdy z nas kupuje sobie dwie czapki. Dlatego właśnie producenci czapek, taki jak Bucket Hat, twierdzą, że opłaca się produkować i sprzedawać czapki na polskim rynku, podobnie jak na rynku niemieckim, holenderskim oraz francuskim. zdecydowanie gorzej sprzedaż czapek ma się oczywiście tam, gdzie jest cieplej, a więc w Bułgarii, Włoszech czy Hiszpanii, gdzie zimą nawet nie ma śniegu.

Problem sezonowości jest zresztą rozwiązywany przez producentów poprzez wypuszczanie na rynek czapek letnich, a także kapeluszy na imprezy oraz kapeluszy na plażę. Każda kobieta ceni sobie eleganckie nakrycie głowy podczas przyjęcia, jednakże na pewno taka kobieta nie uda się do elegancki kapelusz do sklepu, w którym możną kupić nakrycie głowy za 15 zł w promocji na gorące lato. Dlatego producenci zwykle profilują się na określonego rodzaju klienta.